FİZYOTERAPİ

demo-attachment-33-final-4

Manuel Terapi

Kas ve eklem rahatsızlıklarında en sık tercih edilen ve çok fazla olumlu sonuç alınan rehabilitasyon yöntemlerinin başında yer alır. Herhangi bir cihaz ya da makineye ihtiyaç duyulmayan "Manuel Terapi" de fizyoterapist gözetiminde kasları güçlendirmek için yapılan fiziksel çalışmalar tedavinin temelini oluşturur. Bel fıtığı, boyun fıtığı, boyun düzleşmesi, kas yırtılması, eklem sorunları, donuk omuz, ayak ve bilek sorunları gibi birçok rahatsızlıkta ameliyatsız çözümün birinci adımıdır.

Schroth Tedavi

Ciddi duruş bozukluklarına neden olan omurganın yapısal değişikliği sonucu ortaya çıkan, skolyoz rahatsızlıklarının tedavisinde geleneksel yöntemler içinde, üç boyutlu olarak uygulanan Schrtoh Tedavi ülkemizde çok yaygın olarak kullanılmasa da dünya genelinde muazzam sonuçlar veren ve gittikçe yaygınlaşan tedavi yöntemlerinin başında gelmektedir. Merkezimizde bu tedavi yönteminde kendini geliştirmiş uzman fizyoterapistlerimizle son derece başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.

Kinesiyotape Metod (Bantlama Tedavisi)

Özellikle sporcu yaralanmalarında, kas ağrılarında ve romatizmal ağrılar gibi birçok kas ve eklem sorunlarında, hareket kabiliyetini kısıtlamadan kinezyolojik bantlarla uygulanan tedavi yöntemidir. Uygulanan bantlama tedavisi 3-7 gün arasında sürdürülür. Esnek ve elastik yapısı sayesinde vücut yapısına uyum sağlarken eklem ve kas yapısını destekleyerek iyileşme sürecini hızlandırır.

Kupa Tedavisi

Tamamlayıcı ve geleneksel tedavi yöntemlerinden olan kupa tedavisi temelinde negatif basınç oluşturarak ağrılı bölgelerin iyileşmesine yardımcı olan ve ülkemizde de dünyada olduğu gibi yaygın olarak kullanılan fizik tedavi yöntemlerinden biridir. Merkezimizde modernize edilmiş haliyle pompa basınç sistemli kupalarımızda basınç şiddeti duyarlılığa göre ayarlanabilmektedir.

Lenfödem Tedavisi

Genellikle kol ve bacaklarda görülen, doğuştan ya da sonradan lenf dolaşımının bozulması sonucu, proteince zengin sıvının doku altında birikmesiyle oluşan ve genellikle ağrı, karıncalanma, hareket kabiliyetinde eksiklik, deride gerginlik, sıkışma ve dolgunluk hissi gibi huzursuzluk verici bir rahatsızlıktır. Sürekli ve uygun cilt bakımı tedavinin ilk aşamasında önemlidir. Lenf drenajı uzman kişilerce yapılarak hastalıkta önemli bir rahatlama sağlanabilir ve sonrasında da uygun malzemelerle yapılacak bandaj tedavisi ile süreç devam ettirilir.

Duruş Bozuklukları Tedavisi

Temel tanımıyla; vücudun olduğu pozisyonda, ayakta, oturuşta, uzanırken, ayağa kalkışta vb. durumlarda doğru pozisyon alamıyor olmasıdır. Bedenin tüm bu pozisyonlarda doğru duruş şekli, kendi duruş şekilleri içerisinde değişken kriterler doğrultusunda değerlendirilir. Problem hangi bölgede olduğu tespit edilir; omuz, sırt, kalça vb., tespit edildikten sonra fizik tedavi ve rehabilitasyon aşamalarına geçilir. Günlük egzersizler ve korse gibi destekleyici malzemelerden de fayda sağlanarak tedavi sürdürülür.

Nörolojik Rehabilitasyon (Felç Tedavi)

Merkezi sinir sisteminin zarar görmesi sonucu meydana gelen hasarın giderilmesi ya da olumsuz durumun en aza indirgenmesi, fonksiyonların en üst düzeyde yeniden kazanılması için belirli egzersizler ve nörolojik rehabilitasyon süreci; doğuştan gelen, yapısal bozukluklar ya da sonradan travma sonucu oluşan nörolojik rahatsızlıklarda çok önemli ve çoğunlukla yüksek yüzde ile olumlu sonuç veren bir tedavi sürecidir ve zaman zaman yardımcı cihazlarla da desteklenmektedir.

Pelvik Taban Rehabilitasyonu

Pelvik taban rahatsızlıkları, vücudumuzda gövdemizin alt bölümünde yer alan organları destekleyen kemik ve kas yapısının bozulması sonucu oluşan ve idrar kaçırma, cinsel birliktelik sırasında ağrı, organ sarkması gibi sonuçlar doğuran bir rahatsızlıktır. Merkezimizde pelvik taban rahatsızlıkları için kişisel analizler sonucu danışana özgü oluşturulan planlama ile üroloji, kadın hastalıkları gibi diğer disiplinleri de destekleyecek fizyoterapi programları uygulanmaktadır.

Temporomandibular Eklem Disfonksiyonları Tedavisi

Çene bölgesinde oluşan ağrılarla ortaya çıkan Temporomandibular Eklem Disfonksiyonları oldukça rahat bir ve kısa sürede rehabilite edilebilecek bir rahatsızlıktır. Çenemizde bulunan eklemlerin fonksiyonel deformasyonu ile oluşan Temporomandibular Eklem Disfonksiyonları, yüz ağrısı, çene ağrısı, rahat yemek yiyememek, baş ağrısı, çenenin kilitlenmesi gibi olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Temel çene gerdirme ve rahatlatma egzersizleri ya da ileri düzeyde ise bazı operasyonel müdahalelerle sorun tamamen giderilebilmektedir.

Romatizmal Rahatsızlıklar

Eklemlerde yanma-ağrı, kızarıklık ve şişlikler, eklemlerde sertlik gibi belirtilerle rahatsızlık veren romatizmal hastalıklar; genetik, sigara, hava kirliliği ya da enfeksiyonel rahatsızlıklar gibi olumsuz durumlar sonucu oluşmaktadır. İlaç tedavisi, cerrahi tedavi ve fizik tedavi olmak üzere üç yaklaşımla sonuç alınabilmektedir. Merkezimizde de en yeni ve güncel yöntemlerle romatizmal rahatsızlıkları bulunan danışanlarımızla yüksek oranda kalıcı iyileşme elde etmekteyiz.

Moksa Terapi

Kökeni Çin'e dayanan moksa terapi pelin otunun yakılarak bitkinin şifasını ısı ile uygulama yöntemine dayanır. Fizyonar olarak geleneksel bu terapiyi modern teçhizatla aslına uygun şekilde uygulamaktayız. İnsan vücudunda bulunan 14 meridyene denk gelecek şekilde yerleştirilen aparatlarla terapi uygulanır. Vücudumuzda tıkanık noktalara nüfuz eden pelin otunun şifası ayrıca normal doğum yapacak danışanlarımız için de önerilmektedir.

Fibromiyalji Tedavisi

Fibromiyalji hastalığı için kanıtlanmış bir tedavi olmamakla birlikte, uygulanan terapi ve rehabilitasyon süreçleri rahatsızlıkları asgariye indirmek ve yaşam kalitesini yükseltmek üzere yürütülür. Danışanlarımıza özel olarak hazırlanan fizyoterapi süreci ile rahatsızlıkların giderilmesi ve daha kaliteli bir yaşamın elde edilmesi amaçlanır. Fizyoterapinin yanı sıra beslenmenin de bu rahatsızlıkta önemi oldukça yüksektir. Yine merkezimizde bulunan diyetetik bölümümüzde uzman diyetisyenlerimiz eşliğinde hazırlanacak programlarla tedavi süreciniz desteklenmektedir.

Akupunktur Terapi

Geleneksel Çin tedavi yöntemlerinin başında gelen akupunktur terapi birçok rahatsızlık için kullanılan etkin bir yöntemdir. Çok ince iğnelerin vücutta rahatsızlık görülen bölgelere batırılması ile bu noktalardaki sinir sisteminin uyarılması temeline dayanmaktadır. Akupunktur tedavisi vücutta direnç üreten ve mutluluk hormonu olarak da bilinen endorfin ve serotonin salgılanmasına sebep olur. Kliniğimizde uzman fizyoterapistlerimizin uyguladığı Akupunktur terapi ile baş ağrısı ve migren, boyun düzleşmesi, boyun ve omuz bölgelerinde ki kas ağrıları, romatizmal rahatsızlıklar gibi birçok hastalık tedavi edilebilmektedir.

Mutlu Danışanlar

İşimize duyduğumuz aşkla en büyük referans kaynağımız mutlu danışanlarımız için hep daha iyisi için çalışıyoruz.